Crossfight-fitness-banner

CrossFight Fitness + 14 år

Mandag, Tirsdag & Torsdag 19.15- 19.45
Kun Lund

Instruktør Martjin Schalk, Monica Hestenes, Marie Hov
Alle over 14 år er velkommen

Hva er CrossFight Fitness®?

Crossfight Fitness ® er ikke kampsporttrening, men styrke og kondisjonstrening.
Det hele startet i 2007 da kampsportutøvere trengte et supplement til den vanlige kampsporttreningen.

De fleste som trener hos oss ønsker å lære kampsport, det er derfor viktig for oss at vi bruker mesteparten av tiden på å fokusere på kampsport og ikke bruke kampsporttiden på å løpe rundt i ring og ta armhevinger.
Kampsport i seg selv bygger styrke og kondisjon, men etterhvert vil de som ønsker å ta formen til neste nivå, ha behov for styrke og kondisjonstrening i tillegg til å trene kampsport.  Vi ønsker å tilby deg et komplett treningstilbud hos oss.

Du skal slippe å måtte være medlem på et helsestudio i tillegg til å trene på kampsportsenteret.  Alle som tar forkurset ( kr 800,-) kan delta på CrossFightklassene uten å betale mer pr månedCrossFight Fitness skal være det lille ekstra du har behov for, slik at du skal kunne ta formen din til neste nivå.

CrossFight Fitness er skreddersydd styrke og kondisjonstrening for kampsportutøvere,der øktene er korte og effektive. Selv om CFF var utviklet for kampsportutøvere, har vi mange medlemmer som trener CrossFight Fitness som sin eneste treningsform, uten å trene kampsport eller på helsestudio. Du får super oppfølgning av en instruktør på hver trening i et trygt og lite pretensiøst miljø.

Med Martjin og Monica i spissen er CrossFight Fitness på vei til å bli en av våre hotteste tilbud på senteret.

CrossFight Fitness er en treningsform for alle, uansett hvor god eller dårlig ditt utgangspunkt er.
Dette er en fin måte å enten komme i form på, eller forbedre den formen du allerede har.

På kun 30 minutter kan du gjøre unna treningen i et trygt og motiverende miljø, sammen med en god miks av forskjellige typer voksne mennesker av begge kjønn i varierende form, sammen med en kunnskapsrik, engasjert, motiverende instruktør.

CrossFight Fitness kan gjøre deg sterkere, mer eksplosiv og gi bedre kondisjon, koordinasjon, balanse og funksjonalitet. Dette gjøres ved å kombinere kondisjon, styrke og kampsportøvelser som utformes ulike programmer, noe som gir konstant variasjon.

Hva går det ut på?

Stasjoner/ sirkeltrening av 30 sekunder pr runde.

Treningene kan enten være bygget opp som sirkeltrening med feks 9 stasjoner, der du jobber på en stasjon i 30 sekunder før du går videre til neste øvelse. Øvelsene er i utgangspunktet enkle å utføre, men det er det at du gjør mange, som gir resultater.

Du gir det du har  i  30 sekunder, der du skal utføre så mange repetisjoner du klarer. Dette gjør at du konkurerer med deg selv og mot klokken for å komme i bedre form.
I løpet av 30 minutter vil du klare å ta deg helt ut, uansett om du har verdens beste eller dårligste utgangspunkt.

Tema

Inn i mellom, er treningene er temabasert, der vi tar for oss et tema feks medisinball, slynge eller egen kroppsvekt. Vi gjør forskjellige variasjoner og øvelser  i 30 minutter innenfor temaen. Dette er svært populært og givende. Det gjør at du blir flinkere til å beherske øvelsen, samtidig som du får en bra workout.

Crossfight Booty

CrossFight Booty er en nytt tilbud fra høsten 2015. Denne klassen går hver mandag med fokus på rumpe og lår.

Modifiset prøveklasse

Vi kjører en modifiserte prøveklasser hele uken som forkurset er, der du kan prøve gratis for å se om dette er noe for deg.
Disse klassene er litt kortere og med øvelser som ikke trenger så mye forklaring, men du forstår hva det går i.
Kom 15 min før.

Du trenger å forsøke litt, før du bestemmer deg om dette er noe for deg.
Vi inviterer derfor til prøveklasser er hele forkursuken:

Neste forkurs

Trening starter kl. 19.15, kom ferdig skiftet 15min før og ta med vann!

 

Hvordan kan jeg trene Crossfight Fitness?

1: Bli med på en gratis Introklasse.

Vi ønsker å møte deg. Du ønsker å forsøke om CrossFight Fitness er noe for deg. Så kom og prøv  vår Introklasse. Tid og dato finner du på denne siden fortløpende. Vi kan vise deg rundt, fortelle deg hva vi tilbyr og hvordan vi gjør det.
Så får du prøve en CrossFight Fitness-økt. Vi skal ikke forsøke noen salgstriks, valget er ditt.
Se terminlisten, for neste forkurs

2- Tegn et medlemskap

Bestemmer du deg for å starte kan du tegne et medlemskap.
Kontrakt og info får du i resepsjonen.
Vi tilbyr avtalegirokontrakt på:

- 18 mnd kr 350.-
- 12 mnd kr 375.-
-  6 mnd kr 450.-
-  3 mnd kr 550.-
- Ingen bindingstid/dropp inn kr 150 pr gang.

CrossFight Fitness forkurs - Kr 800.- engangsbeløp
kr 390 pr år i forsikring.

3- Fullfør CrossFight forkurs

Siden du ikke har vært borti CrossFight Fitness før må du gjennomgå et
3 timers CrossFight Fitness forkurs.
NESTE KURS- Sjekk vår facebookside for info om neste prøvetime og neste forkurs
Påmelding på mail eller på kampsportsenteret

Her vil  du lære de grunnleggende øvelsene du vil
måtte komme til å bruke i CrossFight Fitness-timene.

Dette gjør at du kan være trygg på at du forstår og behersker øvelsene, slik at du unngår overbelastning og skader.

Eksisterende kampsportmedlemmer kan delta på CrossFight Fitness- timene, forutsatt at de har gjennomført CrossFight Fitness forkurset.

4- Du er klar for Crossfight Fitness

Medlemskapet ditt starter og du kan begynne å trene.

Hvis ønsker du å utvide din trening til å inkludere kampsport:

Kampsporttrening er i utgangspunktet inkludert i prisen for de som ønsker dette.
Finner du ut at du har lyst til å forsøke Kickboxing, Kali Self Defence eller Hapkido eller Brasiliansk Jiu Jitsu, kan du bare stikke innom og prøve.
 Ønsker du å trene kamsport fast må du kjøpe en startpakke, slik at du har riktig utstyr og uniform. 

FAQ om CrossFight Fitness

- Hva er forskjell på CrossFight Fitness og CrossFit?

På CrossFight Fitness er de fleste øvelsene basert på å bruke egen kroppsvekt, i tillegg brukes kampsportrelaterte øvelser med sekk, hoppetau, spenstkasser eller pads.
"Vektutstyret" som blir brukt på CrossFight Fitnesstimene inkluderer Kettelbells, håndvekter, Slegge/dekk og Medisinballer, her sørger vi for at du lærer øvelsene skikkelig for å unngå skader. De enkle Kettelbellsøvelsene som du lærer, er  øvelser som ikke krever mye trening for å mestre.
Også CrossFit da.... ? Det er noe annet.

- Blir jeg skadet på CrossFight Fitness

Så langt har vi unngått skader som resultat av Crossfight Fitnesstrening.
Folk er forskjellige og det er fort gjort å skade seg om en er uforsiktig og ikke lytter til kroppen.
( Vi regner ikke lemster som skade, men vi regner med at du blir det etter de første gangene)

Vi er obs på at de fleste som blir skadet innen denne sjangeren gjør "for mye"  "for tidlig"  "for ofte"  eller at dårlig trenere ikke gir riktig opplæring og oppfølging. Noe som ofte resulterer  i belastningskader og eller lidelser, men det trenger ikke være slik.

"for mye"
Løfter for tungt og tar seg for mye ut.

"for tidlig"
Kombinert med riktig kosthold vil du  merke resultater ganske kjapt, noe som gjør at du blir helt gira og tar feks en tyngre Kettel Bell eller medisinball en kroppen er klar for. Det er bedre og tryggere å kjøre mange flere øvelser med lettere belastning enn få med for mye.

"for ofte"
Når resultatene begynner å komme, tar noen helt av og setter opp treningsmengden. Husk at kroppen og muskelgruppene trenger hvile for å vokse. "For ofte"-menneskene ender som regel med å  bli "utbrent og lei"

Det viktigste du kan gjøre selv i forhold til problemer generelt, er å SKALERE og TILPASSE øvelsene til DITT nivå!

Vi er helt vanlige folk som trener CrossFight Fitness, vi er ikke toppidrettsutøvere som har mulighet til å sette seg inn i kompliserte potensielt farlige øvelser. Derfor for å unngå skader gjør vi ikke øvelser med tunge vekter som olymisk løft, snaches osv, som krever åresvis med trening for å mestre og utføre riktig. Vi strever etter å gjøre CrossFight Fitness til en treningsform som du kan holde på med så lenge du husker hvor treningene foregår.

 

 

 

 

CrossFight core1 CrossFight core3 CrossFight Fitbox5