Ungdomsstiler

 

Ungdom-og-kampsport-banner

Beskrivelse av ungdomsstilarter

Her er en enkel beskrivelse av kampsportene som alle barn og ungdom er innom i løpet av en sesong.
(Dere kan lese mer ved å klikke dere inn på kampsporten på toppen av siden.)

– Kickboxing:

Slag og spark, utføres med boksehansker. I samme sjanger som Karate, Taekwondo og Thaiboksing.

- Brasiliansk Jiu Jitsu:
Selvforsvar hovedsakelig på bakken. Her lærer du hvordan du kan takle å forsvare deg fra en større sterkere motstander som får deg på bakken.

- Kali Self Defence:
Ungdommene lærer å bruke ulike treningsvåpen. Vi er superstrenge på regler i forhold til bruk utenfor våre lokaler.
Ungdommene trener først og fremt med treningsvåpen for å forbedre koordinasjonen.
Dette er en del av treningen som de fleste syntes er gøy, spesiellt jentene. Så er det litt kult å kunne også.

Vi bruker
– Kali Sticks
– TreningsNunchako ( sånn myke skumgummipinner med kjetting i mellom)
– TreningsSamuraisverd (i tre)
– Bo (en lang stokk på størrelse med en kosteskaft)

- Selvforsvar;
Selvforsvar handler mye om oppførsel, hvis du oppfører deg bra er sjansen for å havne i en situasjon der du må forsvare deg, mindre.
Men det er ikke alltid sånn, ungdomstiden kan by på nye utfordringer, spesiellt for jenter.
Vi trener selvforsvarsteknikker som frigjøringer, fallteknikk osv. Det er viktig i denne fasen av livet at ungdommene lærer å sette grenser.
Vi er strenge i henhold til å bruke det du lærer utenfor våre lokaler. Vi lærer når og hvor det går ann å bruke teknikkene om nødvendig,
men er tydelig på konsikvensene. Når du trener hos oss, blir du flink til å forholde deg til struktur og regler,
dette er viktig for at treningene hos oss skal være så trygge som mulig.

- CrossFight Fitness
En gang i måneden har vi ekstra fokus på kondis og styrke. Treningene er bygget opp som sirkeltrening med 6 stasjoner,
der du jobber på en stasjon i 30 sekunder før du går videre til neste øvelse.
Øvelsene er i utgangspunktet enkle å utføre, men det er det at du gjør mange, som gir resultater.
Du gjør så mye eller lite du klarer uavhengig av hva de andre gjør.

Ungdommene hos oss har et potensiale til knallflinke, mange som trener hos oss har blitt det.
Mange starter å trene som ungdom, mens andre har trent siden de var bitte liten og jobbet seg opp til ungdomspartiet. Mulighetene er mange.
Når de blir 16 år, er lettere å spesialisere seg da de har en grunnforståelse av flere arter.

Her er en progresjonsstige over hvordan barneprogrammet er lagt opp fra barn til ungdom.

Ungdom-stor14